-0.1 C
New York
Friday, December 2, 2022

Buy now

MultiChoice cuts Russian news channel across Africa after EU sanctions

South African satellite broadcaster Multichoice cut Russia’s RT news channel from its pan-African DStv service, saying Thursday that EU sanctions had forced the move.

“Russia Today (Channel 407) shall not be carried on the DStv platform until further notice,” Multichoice said in a statement.

“Sanctions imposed on Russia by the EU has led to the global distributor ceasing to provide the broadcast feed to all suppliers.”








Africans looking to watch RT woke Thursday to a message on their screens reading: “The channel that you are trying to watch is not running at this time.”

Multichoice’s DStv provides satellite TV across sub-Saharan Africa. It counts more than 20 million paid subscribers across the continent, but its viewership is much higher as families and communities share the service.

South Africa’s TelkomONE streaming platform also dropped RT.

The EU on Tuesday banned broadcasts by RT, formerly known as Russia Today, which it considers a propaganda organ of the Kremlin parroting disinformation over what was happening in Ukraine.



Related Articles

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Stay Connected

0FansLike
3,590FollowersFollow
0SubscribersSubscribe
- Advertisement -

Latest Articles